уторак, 6. октобар 2009.

Молитва је најпоузданији лек

МОЛИТВА ЈЕ НАЈПОУЗДАНИЈИ ЛЕК

Молитва је најпоузданији лек против три најопасније болести данашњег времена, против алкохолизма, наркоманије, пушења и свих других болести.
Статистика је наука која говори да су алкохолизам, наркоманија и пушење опаке болести које производе највећу смртност у данашњем свету. Ове три опаке болести због своје учесталости изазивају највеће поремећаје у личном животу сваког човека, у породици и у друштву уопште и у држави.
Алкохолизам је у нашем народу данас врло честа појава тако да 80% популације употребљава алкохол. Познато је да алкохол разара нервни систем (хипоталамус) човеков тако да човек губи моћ здравог разума и расуђивања, губи своју част, достојанство и здравље и често завршава свој живот лудилом и самоубиством. Алкохоличар губи радне способности и не може да буде добар човек па ни добар родитељ ни добар домаћин нити добар грађанин, коме се не може поверити никакав важан посао јер је он сам себе онеспособио за било какав одговоран посао. У породици где постоји алкохоличар породица се разара са тешким последицама јер сви чланови такве породице носе тешке трауме. Дешава се да се деца алкохоличара рађају са разним недостацима и болестима. У медицини је позната чињеница да се од болесних родитеља рађају болесна деца са разним недостацима душевним и телесним.
Алкохоличар својим пороком губи образ Божји, јер је увек склон да пре учини зло него добро. За њега нема ничег светог, јер га ништа не може спречити да не чини зло, ни савест, ни стид, ни част, ни достојанство. Због тога је подложан сваком греху и злом делу, ради задовољења своје зле и срамне страсти. У светом писму је речено: „Пијанице неће наследити царство Божје“. Пијанством човек заборавља на Бога и Божји закон и нарушава (преступа) све заповести Господње.
Наркоманија је употреба дроге: марихуане, хашиша, хероина, и других синтетичких наркотика. Наркоманија је у нашем народу данас веома раширена појава јер велики број људи, нарочито омладина употребљавају наркотике. Сви људи који употребљавају наркотике много оштећују своје здравље. Од употребе наркотика се много оштећује (разбољева) мозак (хипоталамус), тако да наркоман губи моћ здравог разума и расуђивања, и као такав неспособан је за било какав одговоран посао. Наркоман губи достојанство човека, част и здравље, завршавајући свој срамни живот лудилом и самоубиством. Наркоман због своје болести постаје неспособан за рад и као такав велика је несрећа за самог себе, за породицу и уопште за друштво и државу. Наркоман не може бити добар грађанин ни добар родитељ нити добар домаћин. Породице у којима постоји наркоман се разарају, и чланови породице живе са тешким траумама. Наркомани поред свега овога обољевају и од других тешких неизлечивих болести рака и сиде. Пошто је за набавку наркотика потребно много новца то наркомани немајући новца за набавку наркотика довијају се на разне начине да до новца дођу па су склони незаконитим радњама да до новца дођу. Најчешће се служе крађом и преваром где родитељи и други људи из њихове околине бивају покрадени и преварени.
Пушење дувана је тежак порок којим човек разбољева себе и упропашћује живот. Због пушења јављају се код човека најтеже болести па је рак плућа и грла најчешћа последица пушења. Медицински је утврђено да никотин и остали штетни састојци из дима дувана нападају и оштећују (разбољевају) све виталне органе човечјег тела: плућа, срце, мозак, желудац, јетру и бубреге. Иако се на паковању цигарета налазе упозорења о штетности пушења: „пушење убија“, „дувански дим штети људима“, „труднице трују своје бебе“, број пушача се не смањује него се сваким даном увећава. На тај начин се увећава број оболелих од тешких и опаких болести. Научно је доказано да 90% болесника рака грла и плућа су пушачи. То је озбиљно упозорење пушачима да престану са пушењем, а осталима да не почињу са пушењем.
За ова три напред описана опасна порока који су уједно и три тешке болести са тешким последицама за појединца, породицу и друштво постоји поуздан лек – БОЖЈИ ЛЕК=МОЛИТВА који ништа не кошта. Лек је веома ефикасан и бесплатан, зато што је дат људима од највећег Лекара. Бог је човеку дао живот и свако добро које је потребно за живот. Бог је наш Благ па нам зато даје бесплатан лек. Сваки човек који има муке и невоље због зависности од ова три опасна порока треба да употреби поуздан Божји лек=молитву који је сигуран, ефикасан и бесплатан, и да се излечи од своје болести и да буде здрав.
Као сваки лек који се даје болеснику после лекарског прегледа и постављања дијагнозе, тако се и овај Божји лек=молитва даје болеснику од духовника, који је Божји „лекар“. Он врши преглед болесника, поставља дијагнозу и одређује терапију, која после извесног времена доводи до оздрављења болесника. Духовник као Божји „лекар“ одређује терапију за сваког болесника и врши контролу стања болесника и према стању излечења врши корекцију терапије ради коначног излечења. Лечење болесника се врши постепено уз сарадњу духовника. Болесник се не може сам излечити без духовника.
Пошто сви болесници зависни од алкохола, наркотика и дувана немају вољу и моћ да се ослободе од својих страсти и зависности то се први период лечења примењује за стицање воље за моћ и добијање одлучности против порока од којих су зависни, како би их оставили и ослободили се од њих. Бог је тај који даје моћ и силу за стицање воље за моћ. „Христос Спас је моја сила, Бог и Господ, богодолично пева чесна Црква кличући од чиста ума у Господу празнујући“. Пророк каже: „Рекох Господу: Бог мој Ти јеси, Господе глас мољења мога чуј, Господе, Господе, Сило спасења мога. Не предај ме, Господе од жеље моје непријатељу јер сам немоћан“; „Близу је Господ свима који Га призивају, свима који Га призивају у истини. Вољу оних који Га се боје испуниће и молбу њихову услишиће, и спасиће их“; „Чува Господ све који га љубе“; „Велик је Господ наш и велика је моћ Његова, и познања Његовог нема броја“.
Молитва је Божји лек који је многе људе излечила од зависности од алкохола, наркотика и дувана тако да су постали здрави људи, радно способни и срећни. Они су са великом захвалношћу Богу постали добри људи, добри родитељи, добри домаћини и добри и богати привредници.
Један човек који се ослободио и излечио од свог тешког, опасног и смртног порока алкохола испричао нам је следеће: „У том несрећном положају, ма колико да сам се старао да се уздржавам од зависности од свог порока, и ма колико да сам се лечио, никако нисам могао да се ослободим своје страсти. Због тога су хтели да ме истерају са посла. Чувши за то нисам знао шта да чиним са собом. Једном сам у размишљању седећи на перону станице тужан и несрећан помишљао и на самоубиство. У том тренутку ми је пришао један стари монах и запитао: „Зашто си ти брате тако невесео?“. Испричао сам му своју невољу и тугу. Монах ме је саслушао са пажњом и саучешћем и рекао: „Исто тако је било и са мојим братом. Он се обратио једном духовнику који му је дао Божји лек - молитву и за кратко време у њему је изчезла страст ка пороку. Сад ево већ десет година је слободан од своје зависности и порока живи нормалним животом. Потруди се и ти тако и увидећеш корист. Саслушавши га, одговорио сам му: где је помоћ од тог Божјег лека кад ми нису помогли никаква моја старања нити лекарске помоћи? То сам рекао тако зато што нисам никад био код духовника и нисам живео по вери нашој Православној. Монах ми је сажаљиво рекао: „Не говори тако. Уверевам те да ће бити користи и помоћи, ако примениш Божји лек – молитву који ће ти показати духовник“.
Месец дана сам тражио духовника и нашао га. Он ме је поучио шта треба да радим, кад ми дође да наставим са мојом страшћу. Духовник ми је показао како треба да примењујем Божји лек=молитву, када ми се јави жеља за моју страст. Ја сам почео да примењујем молитву као Божји лек како ми је духовник показао. После извесног времена дошло ми је да опет наставим са својом страшћу. Дошавши к себи решио сам да призовем у помоћ Господа, и почео са молитвом, како ми је духовник показао, и постало ми је лакше. Наставио сам са молитвом, тако да је прошао дан, а ја нисам подлего својој страсти. Ујутру сам устао и кад сам већ био готов да наставим са мојом страшћу помислио сам да опет применим молитву као духовни лек коју ми је показао духовник. Молио сам се усрдно Богу да ме спаси од моје зле страсти. Тада сам се заклео Богу, да никада више не подлегнем својој страсти већ да се стално молим Богу.
Ово је испричао овај грешник – мученик своме пријатељу из другог места. Саслушавши га он му је рекао: „И у нашем селу такође је био један сељак болестан од страсти коју си ти имао. Пошто је имао велике муке и невоље рекли су му да се обрати за помоћ духовнику. Он се обратио свом духовнику од кога се раније стидео због своје опаке страсти и избегавао га. Овог пута је исповедио своју страст духовнику са покајањем. Духовник га је поучио како да се моли Богу рекавши му да је Бог наш највећи Лекар који лечи од сваке болести и даје болеснику силу да истраје у мукама и невољама док се не излечи. И овај човек је испунио све што га је духовник научио и оздравио је од своје страсти. После тога он је радосно узвикнуо: „Стварно је молитва најбољи лек против страсти. Велики је и добар наш Бог који нас спасава од свих болести и невоља наших. „Жив је Господ, и благословен је Бог мој, и нека се узвиси Бог спасења мога“. По упуству духовника он је наставио да се моли Богу иако се излечио од своје страсти, јер му је духовник рекао: „Ако престанеш са молитвом, страст се може повратити, па после тога човеку бива горе и теже него пре“. Духовник му је рекао да је главно да треба да чува то обраћење Богу молитвом и обећање Богу да никад више не подлегне својој страсти. Он је добро запамтио да му је духовник рекао: „Бог је твој Отац који ти је дао живот и Он је твој Лекар и помоћник. Пази немој да Га ожалостиш и не разгневиш, јер си Га молио да те излечи од твоје страсти. Бог је своје учинио. Немој ни ти да погазиш своју реч што си Му обећао, јер је опасно не испунити дату реч Богу.
Многи који су се молитвом излечили од својих опасних смртних страсти говорили су слично као и ови људи чија смо казивања описали и изложили. Они су постали здрави, срећни и способни људи. Постали су добри родитељи, добри супрузи и добри чланови породице и друштва. Због њих постали су срећни и радосни и њихови рођаци и пријатељи који их воле и који су их жалили због њихове тешке, опасне болести.
Многи људи који нису знали за овај спасоносни Божји лек па га нису применили и употребили остали су да болују и да се муче неизлечени. Многи неизлечени од ових страсти у великим мукама и неиздржљивим патњама извршили су самоубиство, а многи и убиство других људи, па чак и својих чланова породице. Статистика је наука која нас обавештава да 80% самоубистава и убистава извршили су они људи са помућеним разумом неизлечени од алкохола, наркотика и пушења, и болести које су од њих произашле.
Сваки лек који се даје болесницима има своју декларацију, опис и упуство за употребу, па и овај Божји лек – молитва има упуство како се употребљава. Да објаснимо и опишемо шта је то молитва – Божји лек који поуздано лечи људе од тешких и опаких болести и страсти: алкохолизма, наркоманије, пушења и других тешких болести.
Молитва је дисање душе и разговор са Богом. Молитва је садржај живота. Молитва је срце свих врлина. Молитва је златни кључ који отвара све ризнице богаства благодати Божје. Молитва је лек за најтеже болести и страсти. Молитва је основно занимање свакога човека, а посебно монаха. Молитва је наука над наукама и уметност над уметностима. Молитва је универзални, а уједно и специјални чудотворни Божји лек. Молитва је занимање целог неба, Архангела, Ангела и свих светитеља. За човека који се моли Богу, моли се највећа заступница пред Богом Пресвета Богородица, сви Архангели, Ангели и сви светитељи.
Они који су постали зависни од алкохола, наркотика и дувана треба да се обрате молитвом Пресветој Богородици са покајањем: „Свезан сада многим оковима грехова и заробљен страшним страстима и невољама теби прибегавам моме спасењу, и вапијем: помози ми Дјево Мати Божија“. „Госпођо Богородице, помилуј ме грешнога и у врлини утврди, и сачувај ме да ме изненадна смрт не уграби неприпремљеног“. „Богородице Дјево сачувај ме од видљивог и невидљивог непријатеља, Пречиста и прими молитве моје, и однеси их сину твоме да ми да памети да творим вољу Његову“. „Света Владарко, Христа Бога нашега Мати, моли благост Његову свагда, да спасе душу моју, заробљену страстима и да ми подари опроштај грехова мојих“. А Ангелима се треба обратити молитвом: „Анђеле мој чувару, погледај на мене, јер ме ђаво гази и злоставља, и наговара да творим његове смртоносне жеље. Али ти наставниче мој и чувару мој, не остави мене да пропаднем у смртној страсти“. „Из љубави душе вапијем ти, Чувару душе моје, Свети мој Анђеле: заштити ме и сачувај свагда од лукавих ђаволских замки и научи ме побожном животу просвечујући ме и укрепљујући“. „Моли човекољупца Бога, ти Чувару мој, и не остави ме, но увек у миру живот мој чувај, да ми Господ да сигурно спасење“. „Освети мој ум чувару мој Анђеле, и просвети ме молим ти се, и научи ме да увек мислим оно што је корисно и спасоносно“. „Пошто имаш смелости пред Богом, Чувару мој освети и умоли Га да ме избави од моје смртне страсти која ме убија“.
Без молитве душа човекова болује болест која се зове рак душе. Ако душа не дише молитвом она умире. Душа брине само једну бригу: не изгубити и не заборавити никад љубљеног живог Бога. Молитва је најбољи сапутник и сабеседник. О Богу се најбоље мисли молитвом. Молитва је срце и суштина богочовечанског тела – Цркве. Без вере у живога Бога и молитве Богу, код човека се прво разболи душа, а онда тело и сви витални органи. Човек је без Бога слаб и немоћан зато му је потребна помоћ Божија. Свети оци нас уче говорећи: „Човече пошто си слаб и потребна ти је помоћ Божја тражи је од Бога и добићеш је. Немој рећи тражио сам помоћ и није ми дата. Како је другим људима дата? Господ не зна за лицемерство, па да једнима даје помоћ а другима без икаквог разлога не даје. Он жели свим људима да пружи помоћ, и жели да се сви људи спасу, да нико не погине већ да дођу у познање Истине. Ако некоме човеку ускраћује помоћ постоји разлог и узрок који није у Њему него у ономе који је тражи. Међу узроцима могу бити и они за које ми због незнања и немарности не можемо да их докучимо. Но постоје узроци који су свакоме човеку познати. Један од узрока и најважнији износи божанствени апостол а то је одсуство слободе која произилази из прекора срца или гриже савести због грехова. Апостол говори: „Љубљени ако нас срце наше не осуђује слободу имамо пред Богом; Што год иштемо примамо од Њега јер заповести Његове држимо и чинимо што је угодно Њему. Заповести Његове нису тешке а добре су“. Шта да додамо на ове речи? Оне су веома јасне. Који ће Господар помагати неверном и развратном слузи свом? И зар ће нам Господ наш попуштати кад ми нећемо Њему да угађамо и Његове заповести да творимо? Испитајмо себе: да ли молимо нашег Господа увек и непрестано или прибегавамо молитви само онда кад је искрсла нека невоља? Господ је рекао: „Бдите и молите се да не паднете у напаст; јер је дух срчан, али је тело слабо“. „Иштите и даће вам се; тражите и наћи ће те; куцајте и отвориће вам се. Јер сваки који иште добија; и који тражи налази; и који куца отвара му се“. „Заиста, заиста вам кажем да што год заиштите од Оца у име моје даће вам се“.
Постоји једно златно правило живота које гласи: Никакво дело не почињати без молитве. Кад се дело почне, треба га радити са молитвом до краја. Кад се заврши дело, треба благодарити Богу молитвом за указану помоћ.
Пошто је молитва лек од Бога који је свемудар, свемогућ и сведобар, то се лек не може описати. Сва богослужења која се врше у Цркви Христовој су молитве којима се слави Бог, којима се благодари Богу за сва добра која нам је дао и прозбене молитве којима ми од Бога тражимо све што нам је потребно за живот.
Вековно искуство Православне Цркве нам потврђује да је молитва најпоузданији лек у лечењу напред описаних страсти, порока и свих болести. Познато је да су свети безмездни лекари и чудотворци Козма и Дамјан, Кир и Јован, Пантелејмон, Диомид, Талалеј и други лечили људе молитвом у Цркви. Тај дар су добили од Бога. Знали су да је Господ рекао својим апостолима забадава сте добили, забадава и дајте. Господ Исус Христос пославши своје ученике да лече народ рекао им је: „Болеснике исцељујте, губове чистите, мртве дижите, демоне изгоните, забадава сте добили, забадава и дајте“. И још је рекао: „Идите по свему свијету и проповиједајте Јеванђеље сваком створењу. Који поверује и крсти се биће спасен а који не поверује биће осуђен. А знаци онима који верују биће ови: Именом мојим изгониће демоне говориће новим језицима. Узимаће змије у руке; ако и смртно што попију, неће им наудити; на болеснике полагаће руке и оздрављаће“. „Идите, дакле, и научите све народе крстећи их у име Оца и Сина и Светога Духа. Учећи их да држе све што сам вам заповедио; и ево, ја сам са вама у све дане до свршетка вијека. Амин“.
Овај Божји дар пренет је прејемством преко апостола у Цркви Христовој Православној на епископе и свештенике да људе исцељују молитвом од својих болести.
Апостол Јаков нам говори: „Болује ли ко међу вама? Нека дозове презвитере црквене и нека се моле над њим, помазавши га уљем и уме Господње. И молитва вјере ће спасити болесника, и подигнуће га Господ; иако је грехе учинио, опростиће му се“.
Познато је да се велики број исцељења дешавају код моштију св. Василија Острошког у Острогу, св. краља Стефана Дечанског у Дечанима, св. Петра Коришког у Црној Реци, св. Прохора Пчињског, св. Јоаникија Девичког у Девичу и других светитеља, који се налазе у манастирима и црквама. Молитве се врше после исповести болесника, како би се установило стање болести. Сазнавши да болести нападају људе највише због грехова њихових, свети Кир је увек упућивао болеснике да покајањем, исповешћу и молитвом очисте душе своје од греха, да би кроз то повратили и телу здравље. Све молитве које су безмездни лекари употребљавали за лечење болесника и данас користе духовници – свештеници за лечење болесника.
Вековно искуство у Православној Цркви нас учи да су људи у манастирима добијали исцељења молитвом. То сазнање и сада постоји у нашем народу и болесни људи одлазе по манастирима да се лече. Но сада многи болесници одлазе у манастире на крају, када нису добили излечење у болницама. Потребно је да кажемо, да сви болесници који се лече у болницама, треба да се моле Богу за своје оздрављење, по упуству које им дају њихови духовници, а сваки правослвани крштени човек треба да има свог духовника.
У нашем народу данас је много раширена појава да се људи у болести и другим невољама, обраћају онима који врше гатање и бајање, што је веома штетно и опасно. ЗАШТО? Зато што је гатање и бајање веровање у слепи случај, и веровање у свемоћ демона и ђавола. Гатањем и бајањем се заклињу демони и ђаволи, да помогну људима у невољи, а познато је да демони и ђаволи чине људима свако зло наговарајући их на грех и зла дела.
Апостол Петар нам говори: „Будите трезвени и бдите, јер супарник ваш, ђаво, као лав ричући ходи и тражи кога да прождере. Њему се противите утврђени вјером, знајући да се таква иста страдања догађају вашем братству по свијету“. А апостол Павле говори: „Обуците се у свеоружје Божије, да би сте се могли одржати против лукавстава ђаволскога. Јер не ратујемо против крви и тијела, него против поглаварстава и власти, и господара таме овога свијета, против духова злобе у поднебесију. Зато узмите свеоружје Божије, да бисте се могли одупријети у зли дан, и одољевши свему, одржати се“. „И сваком молитвом и прозбом молите се у Духу у свако доба, и уз то, бдите са сваком истрајношћу и мољењем за све свете“.
Гатари и они који бају не могу никоме да помогну у невољи, већ им још више увећавају невоље и муке. Поред тога они варају људе у невољама и мукама и скупо им наплаћују своје гатање и бајање.
Молитвом као најпоузданијим леком лече се и све друге опасне болести и страсти: сујета, гордост, славољубље, среброљубље, властољубље, лакомство, блудољубље, клептоманија и све друге душевне и телесне страсти и болести.
Бог једини може да помогне свакоме човеку у болести и невољи, јер је Он многомилостив, и сажаљив, и изнад свега љуби човека своје најмилије створење. Зато је Бог дао људима молитву да би са Њим, својим Саздатељем и Спаситељем општили и разговарали, и тражили од Њега оно што им је потребно за спасење, и да би се молитвом као најмоћнијим оружјем бранили од злих демонских сила.
Њему свемогућем Богу нека је слава и хвала у све векове. Амин.

Нема коментара: